Correctieverzoek Basisregistratie Personen (BRP)

Staat u ingeschreven in Blaricum, Eemnes of Laren? En staan uw gegevens niet goed in de Basisregistratie Personen (BRP) of zijn uw gegevens niet volledig? Dan kunt u een correctieverzoek indienen bij de gemeente om uw persoonsgegevens in de BRP te laten wijzigen of aanvullen.

Hoe het werkt

U kunt op afspraak een correctieverzoek bij ons indienen als u in de gemeente Blaricum, Eemnes of Laren woont. 

Als uw documenten uit het buitenland komen, moeten deze origineel zijn. Let op: u mag dus geen kopie inleveren. Ook moeten ze recent afgegeven zijn.

Voor sommige documenten zijn er speciale stempels nodig (legalisatie of apostille). Een apostillestempel is een stempel of sticker waarmee landen een document kunnen legaliseren. Het document mag in het Engels, Duits of Frans zijn. Documenten in een andere taal moet u laten vertalen door een tolk/vertaler. Deze moet een eed hebben afgelegd (beëdigd) en erkend zijn. Meer informatie over de apostillestempel of legalisatie kunt u vinden op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken: Voorwaarden aan buitenlandse documenten (zoek op land).

Na het inleveren van uw document(en) krijgt u een ontvangstbewijs mee. Nadat uw documenten beoordeeld zijn, kunt u ze weer ophalen.

Afspraak maken 

U kunt uw afspraak telefonisch maken via 14 035 of digitaal .

Meenemen

Wanneer u langskomt, neemt u het volgende mee:

  • Uw geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs of ID-kaart);
  • Originele bewijsstukken van de wijziging. Deze bewijsstukken worden voor ieder verzoek apart bekeken.

Kosten

Het wijzigen of aanvullen van gegevens in de BRP is gratis.